środa, 22 lipca 2015

Taras??....teraz lepiej brzmi WERANDA


Nowy sezon już dawno otwarty :), a ja dopiero dzisiaj znalazłam chwilkę żeby pokazać Wam efekt końcowy naszych zmagań. (wiecie, czasu brakuję - cały czas leżę na naszej werandzie i nic nie robię hi hi hi) 

W tym roku zmodyfikowaliśmy wygląd naszego tarasu w efekcie wyszła nam z tego spora weranda, a nawet powiedziałabym "nadworny salonik"
Jestem bardzo zadowolona, wszystko wyszło tak jak chciałam - choć o mały włos nie miałabym podłogi w kolorze tiku- ble, ble ble.
Jest to obecnie nasze ulubione miejsce. Spędzamy tu każdą wolną chwilę, a i kilka nocy się zdarzyło.

Co zrobiliśmy? Zadaszyliśmy pozostałą część werandy. Na części bez zadaszenia podłoga była w opłakanym stanie dlatego wymieniliśmy również podłogę. Pojawiła się także ściana z boazerii, pozbyliśmy się w ten sposób brzydko wyglądającego betonowego płotu na końcu werandy oraz strasznych przeciągów, które tu panowały - teraz mamy przytulny kącik nawet w ulewny deszcz.
Dach pokryliśmy przezroczystymi trapezowymi płytami PCV- Takimi jak na pozostałej części- niestety jest to rozwiązanie tymczasowe ponieważ po roku użytkowania okazało się, że  płyty są strasznym niewypałem - brudzą się okropnie, we wszystkie szczelinki (łączenia) wchodzi robactwo, które zostaje tam na amen. Oprócz tego jest bardzo gorąco- po południu mamy tu niezłą szklarnię.
W przyszłym roku planujemy wymianę dachu i pokrycie całej podsufitki białą podbitką - no ale to w przyszłym roku - na razie zostaje tak. 
Pewnie będziecie pytać o kolory więc piszę- do malowania konstrukcji oraz boazerii użyłam zewnętrznych farb akrylowych Tikkurila:
- konstrukcja- farba zewnętrzna akrylowa Valtti opaque - kolor z mieszalnika nr 2686 Tuulikki
- boazeria - farba zewnętrzna akrylowa Valtti opaque - kolor z mieszalnika nr 2688 Soriola
Do impregnacji podłogi użyliśmy oleju Tikkurila
-  Tikkurila Valtti Wood oil kolor z mieszalnika 5081 Kaste

Odpowiadam również na pytanie, które bardzo często zadajecie- mianowicie wymiary balustrady - 1 krzyża- wymiar zewnętrzny 86x86 cm - belka 12x6 cm, wymiary belki (krzyż) 12x6 cm - może komuś się przyda :)

zajrzyjcie i zobaczcie sami.








  i nasz Teletubis załapał się na fotkę :) Kocham


ta droga prowadzi do mojej letniej kuchni :) 
mówiąc krótko - mam skrót.




co i  gdzie:
meble(narożnik ) OBI
fotele IKEA oraz westwing
stół allegro
poduchy oraz zasłony w pasy dekoria
wiszące świeczniki nad stołem TK MAXX

pozdrawiam i do następnego
K.


112 komentarzy:

  1. Padłam - z zachwytu! Jest cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! Jest cudownie i przestrzennie:) o takim tarasie marzy moj mąż:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Z zachwytu wyjść nie mogę.. Cudnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kasiu, na tę chwilę zabrakło mi słów :)
    Napiszę później ;)
    Wracam do oglądania :)
    Królewna do schrupania !!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja Wyskoczysz, to z grubej rury wspaniale, ale powiedz te wiszące świeczniki się sprawdzają? buziaki dla całej rodzinki Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, jest bardzo przyjemnie. Dodatkowo mamy jeszcze inne światło oraz sznur/girlandę lampek- odpalamy ją podczas imprezy :)

      Usuń
  6. Nie no...dlaczego ja mam tylko maly balkon w bloku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niedawno wspominaliśmy nasze pierwsze wydanie tarasu- wylewka betonu 1,5x2 metry, a jak cieszyła :)

      Usuń
  7. To może... mnie... adoptujesz, Kasiu...??? Będę spać tylko na werandzie, nie zajmę dużo miejsca.... I będę ją sprzątać i nawet mogę upiec jagodzianki... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kobieto na werandzie miejsca brak- nockę trzeba rezerwować sobie prędzej. ale na stanie mamy jeszcze śpiworki :)
      pozdrawiam ciepło-oczywiście z werandy :)

      Usuń
  8. Jak napiszę że cudownie to chyba za mało!!!! Jest bosko. A Teletubis :) jest the best!!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne miejsce! Naprawdę podziwiam! Wszystko tak fajnie do siebie pasuje, jest przestronnie. No i te wspaniałe, ciepłe kolory. Super!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. rewelacja:))) my kiedyś myśleliśmy o pokryciu tarasu takimi płytami pcv.....ale właśnie te brudu się przestraszyliśmy....na szczęście:))

    OdpowiedzUsuń
  11. raj na Ziemii
    Podziwiam nakład pracy, ale jak w nagrodę taki efekt, to można pracować:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jest cudownie, każde inne słowo zbędne
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo efektowny taras, my powoli zabieramy się za nasz tarasik (ciut mniejszy od Twojego), pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. O matko! Weranda boska. Jak dobrze, że do Ciebie zajrzałam. Właśnie jestem w trakcie budowy tarasu drewnianego, wybrałam już olej z tikkurili kolor lumi 5060, ale po tych zdjęciach chyba zmienię na Twój. W palecie wygląda na dość ciemny szary, ale u Ciebie wyszedł dużo jaśniejszy. Napisz mi jeszcze proszę gdzie kupujesz donice chodzi o te wszystkie betonowe szare. Wszystko pięknie ze sobą współgra.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja jestem zakochana w Twoim tarasie! W ogóle weranda to moje wielkie marzenie...
    Czy dobrze zrozumiałam, że Twoja weranda wychodzi z kuchni? :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Szczena mi opadła, bosko, przepiękne, cudownie

    OdpowiedzUsuń
  17. Toż to prawdziwy raj na ziemi! Ja bym tam zamieszkała na stałe :) Pięknie, cudnie i ze smakiem!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. rany julek,szczękę zbieram z podłogi....rewelacja!!!! pięknie, normalnie raj....ahh cudownie gratuluje bardzo bardzo bardzo!!!
    efekt jest piorunujący!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale pięknie! Na takiej werandzie aż chce się wypoczywać :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kasiu, bajecznie !
    Wszystkie mebelki sa przepiękne, kanapy do pozazdroszczenia i ta przestrzeń !!!
    Elegancko, wyszedł przepiękny salonik z letnią jadalnią. Och, wyobrażam sobie ten wasz letni tam rozgardiasz.
    Każda Twoja odsłona tarasu zachwyca. Nie moge się napatrzeć, Kasiu , jesteś mistrzynią !!!! pozdrowionka ślę, u nas dzisiaj pada, ulewa :):):)

    OdpowiedzUsuń
  21. przepieknie :-) :-) :-)

    pozdrawiam cieplo

    OdpowiedzUsuń
  22. Weranda wygląda imponująco, macie wspaniałe miejsce do wypoczynku

    OdpowiedzUsuń
  23. Myślałam, że już niczym nie jesteś w stanie mnie zaskoczyć, bo wiem co potrafisz ale jakże się pomyliłam! Kaśka toż to najcudowniejsza weranda jaką widziałam w życiu!!! Słów mi zabrakło by opisać co czuję. Jesteś niesamowicie zdolną osobą i dziwię się, ze nie pracujesz jako dekorator, bo masz zadatki jak mało kto. Kłaniam się w pas i chylę czoła! :) Córeczka słodziutka :)))))
    Ściskam
    P.S. Jesteś mi winna nową szczękę, bo tej, z podłogi nie jestem w stanie podnieść ;P

    OdpowiedzUsuń
  24. Wow 😍 jak uroczo, jak cudnie ❤

    OdpowiedzUsuń
  25. Zzieleniałam z zazdrości... Nie mogę się napatrzeć

    OdpowiedzUsuń
  26. No to faktycznie dodatkowy salon się zrobił -cudo :) ale córcia wygląda jeszcze lepiej :) do twarzy jej w koronie:) pozdrawiam Ania!!!

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie będę oryginalna...weranda jest cudowna! Zaniemówiłam z zachwytu! Niesamowite miejsce...zwolniłabym się z pracy i siedziałabym na tej werandzie i...dalej bym siedziała:) Stworzyliście idealny klimat, własne bezdotykowe spa, dla zmysłów:)
    A miałam właśnie wrzucić post z moim tarasem...:) Trochę się różni:)
    Pozdrawiam z wielkim podziwem:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Przecudownie:))) Nie mogę wyjść z zachwytu!!!

    OdpowiedzUsuń
  29. Kasiu, ochłonęłam więc teraz mogę napisać, że Twój taras jest przepiękny !!!!
    Urządzony ze smakiem i dbałością o każdy szczegół. Podoba mi się to, że nie ma na nim zbędnych ozdób. Same meble, donice i kwiaty są wystarczająco piękne.
    Cudowne miejsce stworzyłaś !!!
    A tak z ciekawości ile metrów ma teraz Wasza weranda ? :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, Kochana tyle wspaniałych słów - zaczerwieniłam się
      Kasiu to 40m2.

      Usuń
  30. CUDNIE!!! Jestem pod ogromnym wrażeniem! Żałuję, że u nas ściana od salonu jest półokrągła i trudno jest dobudować takie zadaszenie, a tak by mi się przydało, bo patelnię mamy.

    OdpowiedzUsuń
  31. Zamarałam!!!!!!!!!!!!!!!!! Cudownie <3
    Ja jestem na początku drogi do stworzenia tak magicznego miejsca.
    Gratuluję Ci Kasiu! Jesteś Wielka :)

    Pozdrawiam,
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  32. Ogromna ta wasza weranda :) Przepiękna! Normalnie nie wiem co napisać bo odjęło mi mowę. Urządzona z wielkim smakiem (zresztą jak cały twój dom). No zazdroszczę ci i już :)))) I sama nie wiem czego bardziej- tej werandy czy dobrego smaku :) No i jeszcze księżniczka w komplecie! :)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  33. WOW! Szczęka opada. Ślicznie to zrobiliście .... normalnie salon :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Cóż tu dużo mówić.... wspaniała, piękna weranda. Wielka przestrzeń, której zazdroszczę i cudownie urządzone miejsce wypoczynku <3

    OdpowiedzUsuń
  35. ha- poleniuchowałabym sobie na tej kanapie;) Twój taras to cukiereczek: gust, smak i jakość!!! a skąd huśtawka? ładna.... jak wszystko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Huśtawkę w zeszłym roku można było kupić na allegro - było ich baaaardzo dużo za 60 zł. Nasza jest już nieźle sfatygowana dlatego szukałam takiej samej niestety w tym sezonie zginęły ze sklepów :)

      Usuń
  36. Przepiękny dom, serdecznie gratuluję, ma Pani niesamowite wyczucie stylu i dobrego smaku. Nie mogę przestać się "gapić". Mam pytanko, jeśli mogę jakim aparatem, obiektywem są robione zdjęcia, bo one również są przepiękne? Pozdr. M.K.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdjęcia robię lustrzanką NIKON D3200 i od niedawna D810, obiektywy to mój ulubiony stało ogniskowy NIKOR 50mm oraz do szerszych ujęć szerokokątny 14-24mm
      pozdrawiam

      Usuń
  37. Kasiu! Jest przepięknie! Twoje wyczucie smaku i zmysł artystyczny jest wyrafinowany i nie do podrobienia:-) Uwielbiam każdy centymetr Twojej nowej aranżacji a córcia jest przesłodka:-) Ściskam

    OdpowiedzUsuń
  38. Alu ja chyba już nie raz ci to pisałam w komentarzach... Moge u was zamieszkać :) Przecudnie u was :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Zbieram szczękę z podłogi!!!!!!!!!!!!!!! Jest absolutnie bosko, cudnie, moje marzenie! Weranda iście w stylu amerykańskim - gratuluję!!!

    OdpowiedzUsuń
  40. Kasiu, dziękuję za przywrócenie możliwości komentowania przez Anonimów. Miła niespodzianka po powrocie z urlopu...
    Weranda jest CUDOWNA, jak z katalogu designerskiego. A Basieńka podobna do Ciebie. :-)
    Pozdrawiam. Ola Sz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu bardzo mi miło przeczytać komentarz od Ciebie- dosłownie tęskniłam :)

      Usuń
    2. Dziękuję! :* Ja też!

      Usuń
  41. A ja chcę podziękować za szersze kadry. Takie uwielbiam najbardziej! Weranda przepiękna! CUDO! A córcia szalenie rozkoszna :))
    Pozdrawiam niedzielnie :)
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  42. I wróciła stara Kaśka :) w takim właśnie wydaniu uwielbiam Twoje aranżację oby tak dalej!!! <3 Mam tylko jeszcze pytanie odnośnie desek tarasowych- co to za drzewo? i jak można to proszę o namiary. Gratuluję ślicznego tarasu i pozdrawiam K-G.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. drzewo to zwykła sosna- kupiona w miejscowym tartaku :) pozdrawiam

      Usuń
    2. Dzięki :) chciałam jeszcze dodać , że mina Basi - bezcenna :))) słodziaczek kochany <3.

      Usuń
  43. Kasia, taras jest cudowny :) Jestem pod wrażeniem. Jak zawsze stworzyłaś przytulny klimat, po prostu pięknie :) Ale i tak najpiekniejsza jest mała Basia :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  44. Cudnie... marzenie :) a modelka śliczna :* fajna korona :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Super wyglądają te plecione meble ! Idealne miejsce na wypoczynek

    OdpowiedzUsuń
  46. Weranda jest cudna! Idealna! Kasiu masz Talent! Pozdrawiam AliceLovesBrocante

    OdpowiedzUsuń
  47. cóż mogę powiedzieć-cudnie i tyle:)

    OdpowiedzUsuń
  48. pięknie, pięknie po prostu pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Boże jak tu pięknie, słów mi brak... Ma Pani niesamowity talent...

    OdpowiedzUsuń
  50. Naprawdę pięknie! Zmotywowałaś mnie do zrobienia swojego tarasu, bo tam tylko tani stolik i parę krzeseł, a można tak pięknie wszystko urządzić.

    OdpowiedzUsuń
  51. Weranda jest przepiękna i robi niesamowite wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Całe mieszkanie robi niesamowite wrażenie !

    OdpowiedzUsuń
  53. Bardzo przytulnie tutaj. Śliczna weranda.

    OdpowiedzUsuń
  54. Jestem zakochana w tym tarasie- werandzie! Cudownie zestawienie kolorów, kształtów, przestrzeń zarówno do zadań specjalnych, czyt. przyjmowania gości, biesiadowania, itp., jak i do błogiego odpoczynku.
    Kasiu, a może poświęcisz jakiś post Twojej roślinności? Też od jakiegoś czasu ją podziwiam...
    Jeszcze w starszych wydaniach waszych odsłon tarasowych zachwycam się za każdym razem roślinnością na i wokół tarasu.
    Pozdrawiam
    Sandra, sanbru@poczta.fm

    OdpowiedzUsuń
  55. To prawdziwy letni pokój! A raczej apartament :) podobają mi sie meble i te świetne lampiony nad stołem. Ach ten tkmaxx! Ja początkowo chciałam mieć otwarty taras, a teraz uciekam przed słońcem i myśle co by tu zrobić ....
    Pięknie!
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  56. Pani Kasiu ja dopiero od niedawna obserwuje Pani twórcze rewolucje i jestem pod wielkim wrażeniem - wszystko z takim smakiem i klasą. Jestem teraz na etapie dobierania roślin na mój niewielki taras i bardzo spodobały mi się tuje - kule w donicach, czy one są uformowane w dwie kulki na dole i na górze? jaka to odmiana? Pięknie prezentują się w tych donicach. serdecznie pozdrawiam,Marlena

    OdpowiedzUsuń
  57. Pięknie urządzona weranda. Jestem zachwycona.

    OdpowiedzUsuń
  58. wpadłam na chwilę, ale teraz już wiem, że zostanę na długo - od pierwszego posta, muszę was poznać. Zakochałam się <3

    OdpowiedzUsuń
  59. Cudne miejsce, bardzo chętnie zobaczyła bym dla porównania zdjęcie przed i po. Mam takie pytanie, +\- koszt konstrukcji, podłogi, doprowadzenia elektryki i materiałów wykonawczych?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj, nie powiem ci bo nie liczyłam - nie mieliśmy ustalonego budżetu na budowę werandy, dodatkowo część prac wykonaliśmy w zeszłym roku więc............. :(

      Usuń
  60. FENOMENALNE!

    Mdleję z zachwytu!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  61. A proszę powiedzieć gdzie można dostać taką huśtawkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeżeli chodzi o ten bujany sznurkowy fotel? to kupiłam go w zeszłym roku na allegr. pozdrawiam

      Usuń
  62. Przepięknie tu masz.Cudny blog <3
    Zapraszam również do mnie http://uczludziradosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  63. Kwiaty i weranda po prostu cudne, Raj na ziemi to mało powiedziane. Chcę tam mieszkać!

    OdpowiedzUsuń
  64. Pieknie...piekna ta lawenda...jakoś specjalnie Ją pielegnujesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie.... ta w gruncie rośnie i ma się dobrze, niestety ta w donicy uschła :(

      Usuń
  65. Taras cudo!!!!! ale chciałam spyta gdzie były kupione białe fotele wiklinowe z poprzedniej wersji tarasu.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. używane kupiłam na allegro i pomalowałam na biało.

      Usuń
  66. Absolutnie genialna :)
    Powinna Pani projektować wnętrza.

    OdpowiedzUsuń
  67. Pani Kasiu a czy ta tikurilla nie łuszczy się i nie żółknie?

    OdpowiedzUsuń
  68. Ale piękny zakątek tam macie! Aż miło popatrzeć. Balustrada drewniana? Dobrze widzę?

    OdpowiedzUsuń
  69. Bajecznie zapraszam na mojego raczkującego bloga poczynaniadomowe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  70. Nawet taki mały ogród zimowy... U mnie przydałoby się chociaż zadaszenie na taras, żeby można było posiedzieć, gdy pada.

    OdpowiedzUsuń
  71. Witam serdecznie:)
    Czy moze zdradzic Pani tajemnice co to za rodzaj drewna na podlodze i jak sie zachowuje z uplywem czasu…wlasnie stoje przed wyborem deski.Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zwykłe sosnowe deski tarasowe :) Wybraliśmy takie bo wszystkie inne były już znacznie droższe a powierzchnia naszego tarasu jest spora. Deski pomalowaliśmy olejem tikkurila i sprawowały się bez zarzutu. W tym roku odświeżyliśmy im kolor.
      pozdrawiam

      Usuń
  72. KASIU,

    powiedz prosze ile farby zużyłas do malowania konstrukcji i scianki?

    Pozdrawiam,
    Gosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj Gosiu nie pamiętam( kupiłam 9l jasnej i 9 szarej- starczyło i jeszcze zostało z zapasem) w tym roku malowaliśmy drugi raz i wyszło jeszcze mniej.
      farba jest bardzo wydajna
      pozdrawiam

      Usuń
  73. Piękne widoki u Ciebie. Proszę napisz czy biała podłoga na werandzie nie jest pracochłonna i wymagająca jeżeli chodzi o utrzymanie czystości. Mam białe schody ijuz wiem ze są piekne ale wymagajace. Czy na tarasie nie będzie to masakryczne zadanie????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kolor to taka szarość:) brudzi się chyba mnie niż ciemna. Przyznam, że Trochę pilnuję żeby nie wchodzili w obłoconych butach ale tak poza to wszystko ok.

      Usuń
  74. Och jeszcze jedno pytanie. Czy Twoje deski tarasowe są ryflowane i czy w rowkach nie gromadzi się brud.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ryflowana, o to nie trudno:)
      Nie zamiatam tarasu tylko jak odkurzam w domu wyjeżdżam również na werandę i wszystkie zakamarki odkurzam :)
      pozdrawiam

      Usuń
  75. Dziękuję za odpowiedź. Muszę przyznać że pierwszy raz nie wiem jaki wybrać kolor. Dotychczas wybór był oczywisty: biały. Może zrobię fotki tarasu po zakończeniu prac i zaprosze do siebie. Jestem fanką Barbary!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  76. Zakochałam się na zabój!! Spać po nocach nie mogę. Dostałam linka od Paifki i teraz boję się wejść na resztę bloga....

    OdpowiedzUsuń
  77. Ale świetnie wygląda. Aż Ci zazdroszczę! Wszystko jest tak idealnie do siebie dopasowane. Po prostu tylko tam mieszkać.

    OdpowiedzUsuń
  78. Twoja weranda to teraz niebo :D Zabierz mnie tam!

    OdpowiedzUsuń
  79. Super taras, brakuje tylko widoku na jeziorko lub morze :)))

    OdpowiedzUsuń
  80. Hmm aż się nie chce wierzyć w to, że ktoś sobie na takim tarasie odpoczywa! ;)) piękny naprawdę, na pewno też wygodny i przede wszystkim skoro to weranda to na pewno zabezpieczenie jej na zimę nie jest aż takie wymagające :))my postawiliśmy też na kilka takich stałych elementów, które nie będą ruszane nawet na zximę ;))) ale taras mamy otwarty, nie zabudowany tak jak wy ;)) no i naszym ulubieńcem jest zdecydowanie kolega leżak http://www.modernline.info.pl/produkt/szezlong-harmony/ powiem Ci, że ja uwielbiam letnio-jesienne wieczory, kocyk, herbatkę i dobrą książkę włąśnie na nim! ;))

    OdpowiedzUsuń
  81. Super miejsce, przepięknie urządzona weranda!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...